
Wat is een juridisch document?
Een juridisch document of overeenkomst wordt gebruikt voor een document dat wettelijke bepalingen bevat. In een juridisch document worden zakelijke afspraken op papier gezet. Met zo’n juridisch document voldoet u:
- aan uw verplichtingen;
- voorkomt u onduidelijkheid;
- beperkt u aansprakelijkheid;
- beschermt u uzelf en uw bedrijf tegen risico’s.
Welke juridische documenten zijn er
Er zijn verschillende soorten juridische documenten, bijvoorbeeld over:
- Samenwerken
- Personeelszaken
- Voorwaarden
- Privacy
- Financiering
- Vaststellingsovereenkomst
- Nulurencontract
- Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Elke ondernemer, van zzp’er tot multinationals, iedereen moet zijn juridische zaken goed op orde hebben. Zeker in een tijd waar mensen mondiger worden, klanten steeds meer rechten krijgen en de wetgeving regelmatig veranderd.
Welke juridische documenten heeft een ondernemer nodig?
Zoals gezegd heeft elke ondernemer juridische documenten nodig, maar welke documenten zijn voor een ondernemer verplicht? En welke documenten zijn niet verplicht, maar wel verstandig om te hebben? Welke documenten belangrijk zijn voor u en uw bedrijf is vooral afhankelijk van uw specifieke situatie. Het op orde brengen en houden van juridische documenten is niet het leukste werk, maar wel heel belangrijk. Wanneer u uw juridische documenten op orde